streda 16. februára 2011

Prvý dotyk s encaustikou


Prvý a asi aj posledný. Akosi sa mi nedarilo :o( Asi najkukateľnejšie, čo sa mi podarilo vytvoriť je tento ťažko abstraktný obrázok, ktorý som nazvala Strom a tri vŕšky :o) Touto technikou sa však dajú vytvoriť oveľa krajšie veci, len to treba skúšať, skúšať a ešte raz skúšať. Potrebovať budete: voskovky s obsahom včelieho vosku (aby sa neškvarili, len rozpustili), starú NEnaparovaciu žehličku a hladké papiere, z akých sú robené napr. obaly zošitov, alebo kalendáre. 


Žehličku si nastavíme na najnižší stupeň a roztopíme si na nej voskovky. Odporúčam pokúšať sa o encaustiku na pevnom podklade a podložiť si pod výkres pre istotu nejaký starý papier, aby ste si nezavoskovali aj stôl. Nemyslite si, že encaustikovať môžete na mäkkej žehliacej doske, ktorú chránite strihovým papierom. Ja som si myslela..., no čo už aspoň bude nový poťah na žehliacej doske. 


Najprv som žehličkou prešla zľava doprava a potom som trikrát priložila špic žehličky na výkres, čím mi vznikli tri vŕšky.


Strom som nakreslila špicom žehličky.

4 komentáre:

  1. toto je uzasna technika, este som sa k nej nedostala, ale ked som videla tie obrazky....nevedela som sa vynadivat...Aj tvoj obrazcok je krasny, len tak dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem, možno to niekedy skúsim zas, ale musím si na to pripraviť lepšie podmienky, lebo toto bola katastrofa :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Obrázok je podľa mňa vydarený,a zaujímavý, len tak ďalej...
    Prajem veľa tvorivých nápadov.
    Srdečne zdraví,
    Aďka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. si prilis skromna ten obrazok je uzastnyyyy....mozno by si nam tu mala dat konkretny navod n encaustiku krok za krokom,alebo videonavod. vela tvorivych napadov a potom sem s nimi.

    OdpovedaťOdstrániť