pondelok 29. augusta 2011

Ako si vyrobiť tričko cez šablónu


Dobrá zábavka pre všetky tvorilky, ktoré chcú oživiť svoje staré tričko. Budeme potrebovať: tričko s čo najväčším podielom bavlny, samolepiacu fóliu alebo tapetu a farbu na textil podľa nášho gusta.


Nakreslíme alebo si na počítači vytlačíme šablónku. Ja som sa rozhodla pre nesmrteľnú Merilyn Monroe.


Šablonku si nalepíme na papierovú stranu samolepiacej fólie...


... a jednotlivé časti pekne vyrežeme. 


Tričko si pred maľovaním napneme čo najviac, aby sa farba dostala dostatočne hlboko do látky. Toto som ja trošku podcenila a preto moja Merilyn nie je čiernočierna, ale miestami presvitá modrá. Ale pokojne sa môžeme tváriť, že to bol zámer. 


Na dobre napnuté tričko si nalepíme šablónu. Do vnútra trička si teraz vložíme papier, alebo inú prekážku, ktorá zabráni tomu, aby sa nám nanášaná farba pretlačila až na chrbát trička.


Na hubku naberieme trochu farby na textil a vtláčame na vyrezané miesta do šablóny.  Tričko necháme vysušiť a cez papier alebo z rubnej strany zafixujeme farbu asi dvojminútovým žehlením na stupni bavlna. Tak veľa šťastia pri obnovovaní vášho šatníka ;o)

7 komentárov:

  1. Perfektný nápad, ktorý ma oslovil. Rada by som ho vyskúšala... Môžem Vás poprosiť o zaslanie predlohy Merilyn? Vopred veľmi pekne ďakujem a prajem pekný víkend!
    A.

    nicolete zavináč azet.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aďka, pohľadám, ak nájdem, rada pošlem ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. zdravim,
      vedeli by ste mi poslat maketu marilyn? velmi by ste ma potesili
      maru3ka zavinac azet.sk

      Odstrániť
  3. Ako sa volajú konkrétne tie farby na textil? Koľko stoja a kde sa dajú zakúpiť?
    Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. akú farbu na textil používaš? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Farby na textil dostanete kúpiť takmer v každom obchodíku s kreatívnymi potrebami.Existuje veľa značiek za rôzne ceny. Ja používam tieto http://www.repromakreativ.sk/oddelenie/index/1115/farby-a-pera-na-textil

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj :) tento nápad ma veľmi zaujal :) Ja by som len chcela spýtať , či by som to nemohla robiť aj vodovými farbami alebo fixkami ? :) Prosím o odpísanie :) vopred Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť