pondelok 20. decembra 2010

Vianočné ozdoby zo slaného cesta



Slané cesto je skvelou alternatívou rôznych modelárskych hmôt. A hlavne lacným spôsobom ako ozdobiť stromček, či zabaviť deti cez zimné prázdniny. 
Potrebujeme: receptov je hneď niekoľko. Ja som v teplej vode rozpustila kilo soli a pridala som kilo hladkej múky plus trošku lepidla na tapety, ktoré dodá cestu vláčnosť, ale modelovať môžete v pohode aj bez neho. Základom je dobre cesto vypracovať, takže skúste vydržať miesiť ho čo najdlhšie. 


Zo slaným cestom sa dajú stvárať rôzne kúsky. Ja som vyskúšala jednoduché ozdoby na vianočný stromček ale aj panáčikov. 

Takže kúsok cesta si vyvaľkáme na hrúbku cca pol centimetra a vykrajujeme klasickými formičkami na koláčiky. Pomocu špáradla som si do cesta vyryla vzor a netreba zabudnúť ani na dierku, aby sa naše ozdoby dali aj zavesiť. A sušíme. Buď voľne na radiátore, alebo na veľmi nízkej teplote v rúre. Pozor nesnažte sa sušenie urýchliť zvýšením teploty. Vyskúšala som a na ceste sa začali tvoriť obrovské bubliny, ktoré ozdoby zdeformovali. 

Vysušené ozdoby namaľujeme akrylovými farbami. Necháme presušiť a nalakujeme. 



1 komentár: