streda 15. decembra 2010

Vianočný stromček v kvetináči


Tento vianočný stromček prinesie krásnu vianočnú atmosféru všade tam, kde je málo miesta, ale ozdobiť si ním môžete napríklad aj štedrovečerný stôl.
Potrebujeme:  polystyrénový kužeľ, dekoračný mach, konárik, aranžérsku hmotu, kvetináč ( jeho priemer by mal byť väčší ako dolný priemer kužeľa) a dekoračné ozdoby.



Povrch kužeľa si postupne natierame lepidlom a pritláčame naň mach. Mach nedrží práve ideálne, ale s troškou vôle a šikovnosti pozakrývate pekne celý kužeľ a netreba zabúdať ani na jeho spodnú stranu.



Na dekoráciu stromčeka som si vybrala guličkovú retiazku, ktorú som pripevňovala „účkami“ nastrihanými z drôtika. 



Strieborné perličky pripevníte pomocou taviacej pištole.  Keďže tá má pri dávkovaní lepidla tendenciu zanechávať pri odťahovaní pištole za sebou také tenké vlákna lepidla, bude lepšie, ak si nanesiete trošku lepidla priamo na perličku a tú potom pritlačíte na stromček.




Kmeň nášho stromčeka vyrobíme z hrubšieho konárika, ktorý si nožíkom opracujeme do špicata, aby lepšie vošiel do polystyrénu.  Do kužeľa si dopredu urobíme dierku, dáme do nej trochu lepidla z tavnej pištole a vložíme konárik.



Kvetináč môžeme vyplniť niekoľkými spôsobmi:
Dáme do neho aranžovaciu hmotu , do ktorej zapichneme stromček.
Kvetináč naplníme kamienkami, do ktorých zapichneme stromček.
Alebo do kvetináča nalejeme sadru , stromček do nej zapichneme a necháme vysušiť.
(Ja som dala na spodok plastelínu, aby mi stromček nepadal aj s kvetináčom a zvyšok som vyplnila novinovým papierom.)



Nech už si vyberiete ktorýkoľvek spôsob, povrch vyplneného kvetináča si môžete ozdobiť zvyšným machom a stromček je hotový. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára