pondelok 17. januára 2011

Motýľ zo zlupovacích farieb na sklo

Tak konečne som sa dostala k nafoteniu nejakého toho postupu. Prvou inšpiráciou v roku 2011 bude motýlik zo zlupovacích farieb.

Potrebujeme: tenký drôtik, zlupovacie farby na sklo a chlpatý (žinilkový) drôtik


Najprv si vytvoríme z drôtika slučky na krídelká. Aby boli krídelká rovnako veľké môžeme si pomôcť otočením drôtu okolo nejakej nádobky a podobne podľa toho aké veľké krídelká chceme.


Teraz slučky vytvarujeme do tvaru krídel. Inšpirovať sa môžete množstvom obrázkov z internetu. Aby boli krídelká rovnaké, tvarujeme vždy súčasne obidve predné krídla a obidve zadné.


Drôtik si položíme na euroobal alebo originálnu fóliu pre zlupovacie farby a snažíme sa ho čo najviac vyrovnať, aby pekne ležal na fólii a nie vo vzduchu. Farba sa tak na neho môže pekne prichytiť. Začíname nanášať farby, pričom si dávame pozor aby v nich boli ponorené drôtiky a krídelká sa nám po vyschnutí nezačali odlupovať od drôtu.


Jemné žilky vytvoríme pomocou špendlíka.


Motýlika necháme vyschnúť cca 12hodín. Potom ho odlúpneme z fólie a presahujúcu farbu opatrne odstrihneme.



Krídelká opatrne namotáme na chlpatý drôtik a jeho konce prehneme smerom hore. Zakryje nám to namotané drôty. Nezabudneme ani na tykadielka a motýlik je hotový.


10 komentárov:

  1. Krásne a iné využitie farieb na sklo. Chválim originálny nápad, motýlik je úžasným doplnkom. No a ja mám rada motýle:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super nápad pre môjho synovca, ten miluje prácu s farbami na sklo. Ja som to vyskúšala, ale nebolo to až také bezchybné. Váš motýlik sa mi veľmi páči.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za pochvalu. Samozrejme, toto nie je môj prvý motýlik, ten sa tiež veľmi nevydaril, ale treba skúšať ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zlupovacie farby? to pocujem prvy krat! ale vyzera to super, budem musiet vyskusat!

    www.mykreativci.blogspot.com
    www.lemdem.blogspot.com

    xoxo

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Motýlek je nádherný.Taky jsem kdysi hodně barvami malovala,ale tohle mě nenapadlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherné. Raz tro určite vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nádherný motýľ a super nápad! Si veľmi šikovná a kreatívna Katka. :-) ( Marika B. )

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dakujem za inšpiráciu určite si to vyrobím...:) :D ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Veľmi pekný nápad, tiež by som chcela s farbením na sklo začať. Busou mi k tomu stačiť tieto farby? http://www.maliarskeplatno.sk/maliarskeplatno/eshop/58-1-Farby-na-SKLO

    OdpovedaťOdstrániť