piatok 26. novembra 2010

Mikulášsky balíček



Pomaličky sa nám blíži dátum 6. december. Mikuláš nadelí poslušným deťom sladkosti a maminy ich môžu zabaliť do vlastnoručne urobeného vrecúška. Potrebujeme: látku 25x35cm (alebo podľa toho, ako veľmi poslušného drobca doma máte), čipku 2x 25cm, ozdobnú stužku na tunelík 25cm šírka cca 1cm, šnúrku, motív zo servítky a lepidlo na textil dekupáž.

Najprv si zahneme a prešijeme vrchný kraj vrecúška.


Ozdobnú stužku (v mojom prípade zožehlený pásik látky) si zložíme na polovicu a v polovici polovice vyšijeme maličkú gombíkovú dierku. Pomocou tejto dierky sa bude vrecúško sťahovať. 


Dva pásy čipky prišijeme cca vo vzdialenosti 3cm od vrchného okraja vrecúška pričom stredy čipiek priložíme k sebe. 


Do stredu prišitých čipiek si umiestnime stužku na tunelík a prišijeme ho po oboch stranách tesne vedľa okraja stužky.


Vyšitú dierku prerežeme páradlom alebo manikúrovými nožničkami. 


 Na šnúrku alebo stužku na sťahovanie balíčka si pripneme zatvárací špendlík a pretiahneme ho cez tunelík do vyšitej dierky.



Na boku vrecúška stužku prišijeme, aby nám neutiekla do tunelíka. Rovnako pretiahneme šnúrku z opačnej strany vrecúška. 



Aj spodok vrecúška môžeme ozdobiť stužkou, alebo kúskom látky, ktorý tam prišijeme. 


Bok vrecka a dno zošijeme v jednom slede. 


Hotové vrecúško by mala vyzerať takto nejako. Teraz ho ozdobíme dekupážou. Do vrecka ešte pred tým vložíme igelitový sáčok alebo euroobal, aby sa nám nezlepilo. Približne a zľahka si ceruzkou naznačíme rozmery obrázku a na jeho plochu nanesieme lepidlo. 


Lepidlo vysušíme napr. fénom, na polepenú plochu priložíme obrázok a  prežehlíme cez papier na pečenie.


Ak chceme,aby obrázok na vrecku vydržal aj pranie, nanesieme ešte jednu vrstvu lepidla, vysušíme a prežehlíme z rubnej strany. 











4 komentáre:

  1. Dávno som sa tu nebola pokochať krásou, a hlavne dobrými nápadmi. Vrecúško je božské, stačilo by mi aj bez sladkostí, hehe:) Fascinovali ma gule aj svietniky v štýle etno, máš naozaj šikovné pršteky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem janya :o) Normálne sa občas bojím, že sa mi tie nápady a inšpirácie raz minú.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pred časom som objavila váš blog.všetko som poctivo prečítala a musím uznať že ste moc šikovná :-)).fotopostupy s popisom mám rada :oD!!!prajem vela tvorivých nápadov.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jazmínna ďakujem pekne za pochvalu. Ešte stále je čo vylepšovať, tak sa budem snažiť, aby ste a blogu mali čo čítať, vždy, keď si na mňa spomeniete.

    OdpovedaťOdstrániť