pondelok 29. novembra 2010

Jedna fľaša dvakrát inak


Keď sa lepšie pozriete, určite aj vo vašej domácnosti objavíte nejakú tú prázdnu fľašu, ktorej môžete za pomoci farieb a lepidla vdýchnuť nový život.  Ja som fľaše maľovala, ale skúsila som aj opletanie.
Na maľovanú fľašu potrebujeme: sklenenú fľašu,  akrylovú farbu, motív zo servítky, dekupážne lepidlo,  syntetický lak, porcelánový dvojkrokový krakel a antikovaciu pastu.



Na umytú a odmastenú fľašu nanesieme vrstvu bielej akrylovej farby.



Po uschnutí farby aplikujeme na fľašu pomocou dekupážneho lepidla motív zo servítky.  Celú fľašu necháme vyschnúť a prestriekame syntetickým lakom v spreji.



 Na suchú fľašu nanesieme 1. Vrstvu dvojkrokového krakelu a po vysušení aj druhú. 




Na hotový krakel nanesieme pomocou štetca antikovaciu pastu , votrieme ju do puklín a prebytočnú zotrieme handričkou.



Hotovú fľašu opäť prestriekame syntetickým lakom v spreji (samozrejme, môže byť aj syntetický lak nanášaný štetcom).  Opletená fľaša nabudúce ;o)

2 komentáre:

  1. Katka vďaka za postup na ten porcelánový krakel. Ja sa venujem aj dekupáži, ale na toto som si ešte netrúfla, dobre mi padlo vidieť to krok za krokom:)
    Tvoja je nádherná, ale aj tá opletaná má svoj šarm:)
    Inak sledujem tvoj blog, stíhaš ty okrem toho aj niečo iné? Veď takmer denne sem vkladáš peknotu za peknotou!:) Príjemné dni Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za kompliment Gabi :o) To vieš, trošku navarím, trošku poupratujem a ako dlhodobo nezamestnaná mám na to tvorenie a blog času a času. Vlastne som rada, že ho mám a môžem sa nejako realizovať. Inak by ma už dávno trafilo... :oD

    OdpovedaťOdstrániť