štvrtok 2. decembra 2010

Vianočná guľa zo žiarovky



Ekomaniaci si určite prídu na svoje, ale aj tí, ktorí radšej šetria peniažky na Ježiška než aby ich míňali na polystyrénové gule.  Celkom zadarmo, však nebude ani taká žiarovková guľa.



Potrebujeme:
A, starú žiarovku, akrylovú farbu, porcelánový dvojkrokový krakel, antikovaciu pastu alebo olejovú farbu, syntetický lak, dekupáž lepidlo, motív zo servítky


B, starú žiarovku, dekoračný zlatý sprej, trblietky a lak

A,
Celú žiarovku najprv natrieme asi dvoma vrstvami bielej akrylovej farby. Dopredu si ale musíte premyslieť, do čoho guľu postavíte, ak ju počas schnutia jednotlivých vrstiev nechcete celý čas držať v ruke.  Ja som na to použila návin so stuhou a lakovala som tak, že som milú žiarovku postavila na fľašu (tou kovovou časťou samozrejme). Aplikujeme motív zo servítky, necháme vyschnúť a žiarovku prelakujeme syntetickým lakom.



Teraz nanesieme prvú vrstvu porcelánového krakelu a keď vyschne nanášame druhú.



Do vytvorených prasklín votrieme antikovaciu pastu alebo hnedú olejovú farbu.



Prebytočnú farbu zotrieme pomocou handričky a celú žiarovkoguľu prestriekame syntetickým lakom. Na vrch žiarovky pomocou tavnej pištole prilepíme ozdobnú mašľu.

B,
Celú žiarovku nastriekame zlatým dekoračným sprejom. Keď povrch žiarovky vyschne, zdobíme ho pomocou lepidla a trblietok. Lepidlo môžete použiť prakticky akékoľvek. Ja som použila to na dekuáž ale pokojne môžete lepiť aj Herkulesom alebo inými druhmi. Najprv si štetcom namočeným v lepidle po guli načrtneme tvary, ktoré chceme mať tej istej farby a potom ich zasypeme  trblietkami.




Keď tento vzor vyschne, jemne ho oprášime štetcom a celý postup opakujeme s trblietkami inej farby.



Nakoniec môžeme guľu prelakovať lakom, aby nám z nej zbytočne neodpadávali trblietky.

2 komentáre:

  1. biela vintage žiarovková ozdoba je nádherná :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zlatá s trblietkami je super, kde sa dá taký dekoračný sprej zohnať?

    OdpovedaťOdstrániť