štvrtok 25. novembra 2010

Vianočná guľa technikou "artičok"




Táto vianočná guľa svojou štrukúrou nápadne pripomína exotický ruh zeleniny artičok. A takto sa hovorí aj tejto technike zdobenia.  Vaša vianočná guľa môže byť celá artičoková, alebo ju môžete skombinovať s falošným patchworkom.  Stačí trochu trpezlivosti, nechať sa viesť vlastnou fantáziou a výsledok bude určite stáť za to. 

Potrebujeme: polystyrénovú guľu, stužky, obyčajné špendlíky (potrebujeme ich aspoň krabičku, pretože zostávajú v guli) a ozdobné špendlíky.  Zo stužky si  nastriháme pásiky v takej dlžke, aby sa dali zložiť do trojuholníka.



Vrchol trojuholníka dáme na stred gule a prichytíme ho špendlíkom tak, aby špendlík nebolo vidno. Potom prichytíme aj spodok trojuholníka podľa obrázku.



Na guli vytvoríme  štvorec  a začneme tvoriť ďalší rad. Ten môže byť zo stužky inej farby, aby nám „artičokovanie“ pekne vyniklo.  Ja som inú farbu nemala a tak pokračujem so zlatou stužkou. Trojuholíky umiestňujeme tak, aby sme celú guľu zakryli a nebolo nám vidieť polystyrén ani špendlíky.  Ak chcete na špendlíkoch ušetriť, prišpendlite rožky trojuholníkov tam kde sa prekrývajú jedným špendlíkom.








Urobila som takto 3 rady.  Guľu som poartičokovala z oboch strán. Od stredu gule som si ku každému koncu naznačila 2cm a guľu som podľa naznačenia prerezala si do hĺbky 1cm.  Pomocou otvárača listov som spodky trojuholníkov zastrčila do zárezu.




Na vzniknutý pásik v strede gule som si naznačila trojuholníky a podľa čiar som urobila zárezy. Z červenej látky som si povystrihovala trojuholníčky cca o 7mm širšie ako sú tie na guli a jeden za druhým som ich pekne pozastrkovala do zárezov. Ešte krajšie bude guľa vyzerať, ak dáte trojuholníčky na striedačku v červenej a zlatej farbe. Komu sa podaril pekný falošný patchwork, ten má už v tejto fáze guľu hotovú.



V mojom prípade ale zase raz nasleduje kamufláž pomocou stužky a ozdobných špendlíkov :o) A na záver nezabudnite vybrať špendlíky, ktorými sme artičokovali a teraz nám ich nepekne vidieť. 


3 komentáre:

  1. nadhera!!!:))) uplne krasne to je a hlavne jednoduche(teda aspon na pohlad sa tak zda ) :)) urcite vyskusam :))

    Chvalim tuto stranku aj jej majitelku :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jéj, ďakujem. Určite to zvládneš urobiť, chce to len trošku času a trpezlivosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. perfektné...moje samozrejme nie sú takéto krásne, ale je to skvelý relax a človek má zo seba dobrý pocit, že sa mu to podarilo...ďakujem za perfektný návod, inšpiráciu a len tak ďalej, snažím sa vyrábať a inšpirovať aj ostatnými nápadmi...ďakujem, že ste sa podelili o svoje umenie...Tímea

    OdpovedaťOdstrániť