streda 29. septembra 2010

Babičkin lopárik

Sľúbila som návod na fľaše, ale keďže momentálne čakám na objednané dekupážne papiere, tak som zatiaľ spichla aspoň tento lopárik alebo denko po vychodňarsky ;o) Potrebujeme: drevený lopárik (dostanete kúpiť v umeleckých potrebách), akrylové farby (ja som použila hnedú a béžovú), krakelovací lak, decopage lepidlo a motív zo servítky a vrchný lak.


Lopárik najprv natrieme z prednej strany hnedou farbou a necháme vyschnúť. 


Vysušený lopárik pretrieme krakelovacím lakom. hrubšia vrstva znamená väčšie prasklinky. 


Ja som sa rozhodla pre jemnejšie porcelánové praskliny a preto som pri nanášaní ďalšej vrstvy farby na vysušený krakel nepoužila štetec, ale hubku máčanú vo farbe.


Motív, ktorý sme si vystihli alebo vytrhali zo servítky umiestnime na lopárik a po malých kúskoch prilepujem decopage lepidlom. vždy najprv natrieme pásik v šírke 2-3cm a vreckovku priložíme a z hora uhladíme. Takto pokračujeme až máme celý motív prilepený. Decupage lepidlo nanesieme aj zhora. Pozor na tlak štetca, aby sa nám nepodarilo vreckovku roztrhnúť.



 Decupage lepidlo nanesieme aj zhora. Pozor na tlak štetca, aby sa nám nepodarilo vreckovku roztrhnúť.


Ak chceme lopáriku dodať nádych stariny, na vlhkú handričku dáme trochu hnedej olejovky a lopárik ňou zľahka poobťažujeme :o) Ospravedlňujem sa za kvalitu niektorých fotografií, ale niekedy sa mi vôbec nedarí jednou rukou robiť a druhou fotiť. 


Okraje lopárika môžeme ozdobiť zlatou farbou a celý lopárik pretrieme lakom (ja som použila Pamalak na drevo). Teraz už len zatlcť klinec v kuchyni do stenu a tešiť sa z lopárika každý deň. 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára