utorok 9. novembra 2010

Retro vianočná guľa

Takže zase jeden z radu mojich pokusov. Zaujímalo ma ako sa zachová akryl a dvojkrokový krakel na polystyrénovom podklade. Myslím, že sa na to dá pozerať.



Potrebujeme: polystyrénovú guľu, bielu akrylovú farbu, dvojkrokový krakelovací lak, motív zo servítky, dekupáž lepidlo, ozdobné šnúry alebo stuhy a pár špendlíkov.

Dopredu odporúčam premyslieť si ako budete guľu pri nanášaní jednotlivých prípravkov držať. Ja som tu svoju napichla na špajlu. Na guľu som najprv naniesla vrstvu akrylovej bielej a nechala uschnúť. Fénovať veľmi neodporúčam. Pri fénovaní sa guľa zohriala a pod farbou začali vznikať bubliny. Pre dosiahnutie dojmu porcelánovej gule by bolo fajn naniesť aspoň dve vrstvy akrylu. Predpokladám, že by to mala celkom zakryť typický vzor polystyrénu. Ja som dala len jednu vrstvu a zblízka vidno, že od porcelánu má táto guľa ďaleko.



Na biely akryl nalepíme pomocou dekupáž lepidla vybraný motív a opäť necháme uschnúť.



Následne nanesieme 1. a po vyschnutí aj druhý krok porcelánového krakelu.



Po vysušení nám vzniknú jemné praskliny, ktoré zvýrazníme pomocou antikovacej pasty odtieň umbra. Pastu nanesieme na celý povrch gule a následne zotrieme suchou handričkou.



Hotovú guľu ozdobíme podľa fantázie ozdobnými šnúrami stužkami a podobne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára